#PROVA – SUZUKI SWIFT SPORT (ZC32S)

Avui us porto una prova amb la qual se’m farà difícil ser objectiu ja que es tracta, ni més ni menys, que del meu propi cotxe. Tot i així, prometo no deixar-me emportar per les emocions!

Amb el poc contingut que he penjat a la pàgina, es pot veure clarament la meva debilitat cap als cotxes japonesos. Heu de tenir en compte que jo soc del 95 amb lo qual tinc fascinació per tot el que hi havia aquells anys. I en el sector de l’automoció, aquesta dècada és una època daurada dels esportius japonesos. És sabut que, tot amant del motor té en seu imaginari popular, cotxes com els Civic i el seus mítics motors VTEC, els Celica o els Sunny de Nissan que heretaven el caràcter esportiu de màquines de segments superiors i el portaven a una escala més reduïda. Així doncs, amb 18 anys jo era un feliç propietari d’un Civic EP2 però en aquell moment, ja tenia el primer Swift Sport en el meu punt de mira: motor petit però amb ganes de pujar de voltes i canvi tancadet per aprofitar el màxim els seus 125 CV amb un format molt compacte. I precisament en aquelles dates (2012-2013), es va presentar la nova generació i me’n vaig enamorar a l’instant. Era un cotxe que millorava la recepta del seu antecessor i que renegava de les noves tendències, mantenint-se fidel a la filosofia dels hot hatchs japonesos dels ’90. La cosa va anar de tal manera que, el 2015, vaig acudí al Saló de l’Automòbil de Barcelona i Suzuki tenia un Swift Sport dels nous exposat; vaig pujar-hi i sense més dilacions, em vaig prometre que, més tard o més d’hora, aquell acabaria sent el meu cotxe.

#TÈCNICA – GEOMETRIA DEL CONJUNT DIRECCIÓ SUSPENSIÓ

En aquesta ocasió parlarem d’un tema de certa complexitat, en què hi intervenen molts factors i en el qual es podrem trobar infinitats de configuracions diferents. Provarem doncs, de simplificar-ho tant com es pugui i explicar alguns dels principis que es tenen en compte a l’hora de dissenyar el grup de direcció i suspensió.

#OPINIÓ – TOYOTA MOLA!

No era estrany fa uns deu o quinze anys enrere, quan pensàvem en Toyota, que de seguida ens vinguessin al cap imatges d’un Prius o d’electrodomèstics de tipologia semblant. És a dir, cotxes ben fets, eficients, híbrids però, en general, força avorridots. Aptes per transportar-te d’un punt A a un punt B amb l’única emoció de batre un nou rècord en la teva mitjana de consum.

#EXPERIÈNCIES – CRÒNICA D’UN PRIMER DIA A CIRCUIT

Ja feia temps que tenia el cuc a dintre per entrar al circuit però ni acabava de trobar el moment ni l’economia era la meva millor aliada. Havia tingut un Fiesta ST i aquell hagués sigut el cotxe amb el qual m’hauria agradat estrenar-me però l’anar a viure sol i el fet de posar-me a estudiar de nou, m’ho van impedir (lo primer és lo primer). Així doncs, vaig fer un canvi cap a un Swift Sport zc32s, que era baixar un graó pel que fa a esportivitat però que em solucionava totes les facetes de la meva nova vida.

PRESENTACIÓ I INAUGURACIÓ

Arribava l’estiu i, amb ell, s’acabava el curs universitari la qual cosa significava més temps per mi. Feia dies que hi donava voltes i tenia ganes de tornar a escriure sobre motor. Escriure però, sense condicions, sense una regularitat fixe i amb total llibertat de parlar del que em vingués de gust.